project: mirror, mirror on the wall, introduction. +

''Hm. Ibland brukar jag säga att man ska egentligen undvika speglar, som typ när man är på skolan. Att om man inte tänkt på hur man ser ut innan, så ska man inte gå på toaletten för att se sig i spegeln endast för att ''checka'' hur man ser ut. Eftersom det blir oftast bara dåligt av det, man kan känna sig fin och sen säger just den spegeln annorlunda. Så, jag brukar kunna säga att man ska undvika speglar. Men det är inte heller rätt, det enda rätta är att lära oss att spegelbilden är vi, det är vi, det är jag. Och istället för att undvika speglar, borde vi lära oss att acceptera, och älska. Kunna säga att ''oj, fan, jag var ju jävligt fin'' istället för att ''omg, fan vad jag ser ut.'' Det låter ju lättare än vad det är gjort, det vet jag, men vi borde lägga mer energi på att se det fina istället. Inte undvika speglar, bara.. Lära sig att se i dom. Lära sig att studera sig själv och tycka om det.''

Man kan säga att vi ska fördjupa oss i utseendefixering, ungefär. För det är huvudämnet, kan man säga. Men, det är inte heller bara om att vi kan känna ett behov att lägga på ett lager foundation varje morgon, det handlar också om sättet att må i sig själv, till insidan. Hur vi ser oss själva som människor. Och vi kommer fokusera på det där som gör ont, för att sedan vända det mot något som läker. Den kursiva texten kommer visa delar som andra skrivit för det här projektet, texter som dom ville dela med sig av. Och inspiration kommer visas, inspiration som ska stärka vår benmärg och få våra lungor att utvecklas ännu lite till. Håll ut lite till, jag arbetar så gott jag kan med det här. Hoppas på det allra bästa. Får mer och mer idéer för varje dag. Det här är bara en inledning, så otroligt mycket mer kommer. 

Kommentarer

Kontakt: [email protected]

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg ditt namn?

Din E-postadress? (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?

Och vad hade du på hjärtat?

Trackback
Follow on Bloglovin