och hon sa till han som sårade henne, ''så testa, skjut mig i pannan, min smärttröskel är högre än vad du någonsin kommer uppnå.'' +

Han sa att han brydde sig och fortfarande älskade henne, men hon tvekade redan från början. Han fortsatte att insistera, så hon fick nog. 

''Och tänker du verkligen skicka ett sms och fråga hur det är med mig idag, om jag orkar kliva upp ur sängen fastän du vet hur ont jag har? Tänker du verkligen försöka sätta dig in i min situation och försöka förstå vad som skriker inom mig, och kunna erkänna att du kommer aldrig förstå helt, men att du ändå försökt? Och tänker du verkligen ringa runt och fråga vart jag tagit vägen när ingen har någon aning, tänker du verkligen ta dig den tiden att leta tills någon hittar min själ igen fastän du har viktigare saker att ta hand om? Tänker du verkligen på mig någon som helst gång under dagen som flyger förbi i ditt liv, eller är det bara ett måste som passerar ditt samvete? Och tänker du verkligen svara när jag ringer i panik klockan tre på natten för att jag är på gränsen att ge upp? Tänker du verkligen ta dig tiden att se mig på riktigt, och inte bara känna att det är något du behöver för att visa att du är en bra person? Tänker du verkligen höra av dig till mig bara för att du vill prata om livets gång, tänker du verkligen fråga om jag vill ses för att jag är din vän? Och tänker du verkligen älska mig på riktigt, och inte bara säga att du gör det som ett svar för att inte såra mig? Tänker du verkligen insistera på att vara en stor del av mig, och tänker du verkligen aldrig känna dig störd av mina sms? Tänker du verkligen släppa allt du är upptagen med, för att komma till mig när jag är på gränsen till att förlora dom sista andetagen min kropp lyckats tillverka? Och tänker du verkligen rädda mig från undergång när den kryper sig närmre, eller måste jag behöva be dig flera gånger innan du hör?''

Han tystnade. ''Jag har behövt blöda alldeles för mycket utan att du ens tagit dig tiden att se, jag har älskat dig till döds utan att du brytt dig, så jag klarar mig nog själv framöver.'' Hennes mening avslutades med att hon rörde vid hans kind med sina fingertoppar, vände sig om och gick därifrån.

Kommentarer

Kontakt: [email protected]

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg ditt namn?

Din E-postadress? (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?

Och vad hade du på hjärtat?

Trackback
Follow on Bloglovin