gamla dikter, del 3. +

''För jag har kämpat för att fortsätta andas,
 fortsätta andas med mina trasiga lungor.
Du har punkterat dem,
mina lungor, del för del.
Syret läcker.
Älskling, jag är inte längre hel.
Jag känner mig som en demon när jag ser mig själv i spegeln.
För älskling, det är ett under att jag fortfarande är vid liv.
Mitt syre läcker ut genom små hål som bildats i min kropp.
Min spegelbild ser snett på mig,
tycker synd om mig, lider med mig.
Älskling, jag behöver ingen som ser medlidande mot min kropp.
För jag tycker inte synd om mig,
så älskling, ingen behöver tycka synd om mig.
Jag tejpar igen mina punkterade lungor själv.''

Kommentarer

Kontakt: [email protected]

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg ditt namn?

Din E-postadress? (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?

Och vad hade du på hjärtat?

Trackback
Follow on Bloglovin