gamla dikter, del 2. +

''Jag ska strunta i verkligheten för ett tag,
jag ska blanda ut vodka och svepa några glas,
ignorera det som skriker efter hjälp bakom min hud,
dölja såren på kroppen som börjar bli infekterade,
för jag orkar inte,
jag orkar inte just nu.
Och se inte beklagande på mig,
tyck inte synd om mig när jag börjar se suddigt och vinglar,
eller när jag sjunker ner på golvet i ett hörn och gråter högljutt.
För jag har varit stark,
mina lungor har andats normalt.
Jag behövde bara en paus,
så nej, se inte snett på mig,
jag tog bara en paus,
mitt hjärta har slagit hårt och behövde bara andas lite slappt.
Och nej, se mig inte som patetisk när jag super bort en del av min sorg för en stund,
för du vet inte vad som ekar bakom mina trasiga revben.
Jag är inte svag,
så se inte medlidande på mig.
Kämpare behöver också vilopauser,
som en löpare behöver vattenpaus efter för många mil.''

Kommentarer
Postat av: Anna

vilken fin dikt, man kan verkligen känna igen sig vissa stunder! lägg gärna upp fler! :)

2012-08-26 @ 22:51:51
URL: http://annaohlen.tk

Kontakt: [email protected]

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg ditt namn?

Din E-postadress? (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?

Och vad hade du på hjärtat?

Trackback
Follow on Bloglovin