SKOLARBETE x3

Hur ser den typiska kunden ut? 
För mig är en typisk kund stilren, harmonisk och kreativ som gillar att sätta sig på en lugn plats med en kaffekopp för att hämta inspiration. 
Vilka är de profilfärgerna och vad ger dem dig för känsla, enligt dig?
Färgerna mörkbrunt, naturbrunt och ljusblått ger mig en känsla av natur, som jag kopplar samman med miljö när det handlar om företag och arbetsområden som använder de färgerna. 

Hur är närvaron i sociala medier? Antal följare, tweets osv.
De använder sig av flera olika facebook-sidor baserade på från vilka städer de ligger i, exempelvis Espresso House Vasagatan som då ligger i Stockholm, just denna sida har 720 gillningar där 32 092 människor har någon gång checkat in via just facebook. De har även en egen hemsida där de skrivit ut menyer osv. 

Finns det en röd tråd genom varumärkets kommunikation? 
En tydlig röd tråd genom deras kommunikation är deras passion för kaffe, där de menar att kaffebönorna måste behandlas med kärlek och omsorg för att bli som bäst. De kallar sig ha en kaffefilosofi, som de visar genom deras broschyrer om kaffe. 
Om Espresso House var en person, hur skulle du beskriva hen? 
Jag skulle beskriva hen som jag gjorde tidigare. Harmonisk, kreativ människa med stilrena drag som uppskattar de här lugna stunderna man kan få tag på via dessa caféer till exempel. 

Vad associerar du med Espresso House?
Jag associerar caféet med mysiga stunder där man kan plugga, småprata, umgås eller arbeta. En harmonisk plats, likaså att om caféet var en person skulle jag beskriva hen som harmonisk framförallt. 


Kommentarer

Kontakt: [email protected]

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg ditt namn?

Din E-postadress? (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?

Och vad hade du på hjärtat?

Trackback
Follow on Bloglovin