no words can hear a broken heart. +

Och jag gömde mig bakom dina ord för jag var för rädd för att våga prata. För rädd för att förlora mina ord bland alla dina meningar som blandades in i mitt huvud. Allt blev så rörigt, mitt hjärta blev en klump. Det blev så svårt att andas, så svårt kunna se.

Och en del av dig vill försvinna, försvinna bakom det där som kallas vardag och egentligen bara ligga under täcket för dagen. En del av dig vill egentligen aldrig mer vakna upp när du somnat, för det gör ju så ont. Det drar så mycket energi att öppna ögonlocken och se dig omkring. Men bara just då, just precis när du fått öppna ögonen. För då kommer verkligheten som en käftsmäll i ansiktet och det svider från början, men under tiden så försvinner brännsåret i ansiktet och lidandet tynar bort ju längre in du kommer på dagen. För den där stunden när du vaknat från en dröm och in till verkligheten, du överlevde den och nu har du en hel dag framför dig, en hel dag då du aldrig mer behöver få den där käftsmällen igen. Så, även om käftsmällen svider och du egentligen vill gråta som ett litet nyfött spädbarn som andas i luften för första gången, så överlevde du den och du har klivit upp ur sängen. Och det är kanske det starkaste du kan göra just i det tillfället, att kliva upp fastän du fick ett otrevligt välkomnande på morgonen. Jag har drömt alldeles för fina drömmar och behövt gråta på morgonen när jag fått känna den där käftsmällen som hånskrattade åt mig. Det värsta var när jag drömde om något jag saknade så mycket så att mitt hjärta nästan kunde slitas itu, och i drömmen sa en person till mig att ''det är lugnt, det här är ingen dröm.'' Och att vakna från det? Det var något av det svåraste jag fått uppleva. Men jag överlevde, både käftsmällen och att få gå ifrån den där drömmen. Även om den där drömmen fortfarande hemsöker mig och äter upp mitt hjärta inifrån, så andas jag fortfarande. Och att kunna andas? Det är ett livsmirakel. För livet är kanske det svåraste vi får gå igenom, men det nyttigaste vi kommer lära oss.

''You say you want to die, but deep inside, you just want to be saved.''

Kommentarer

Kontakt: [email protected]

Vad heter du?
Ska jag komma ihåg ditt namn?

Din E-postadress? (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress?

Och vad hade du på hjärtat?

Trackback
Follow on Bloglovin